Preskočite na glavni sadržaj

Boris Bućan: umjetnički projekt 'Sitespecific'

Umjetnički projekt 'Sitespecific' je zajednička akcija umjetnika Borisa Bućana i Zavičajnog muzeja grada Rovinja, a održava se od 21. kolovoza. Projekt se sastoji od prepoznavanja slike na tri fasade zgrada u urbanom djelu Rovinja.
vrijeme: 21.08.2012.
mjesto: Rovinj
url: http://www.muzej-rovinj.com
Nakon prepoznavanja slike na kući čija je fasada doživjela promjene uslijed oštećenja i zuba vremena, umjetnik proglašava uličnu sliku umjetničkim djelom, daje joj naslov te označuje istu natpisom i fotografijom fasade. Oznaka tako obilježene ulične slike ostaje sve dok vlasnici kuće ne odluče obnoviti fasadu. Oznaka kojom se obilježuje postojanje umjetničke slike treba izgledati kao i postojeće oznake za vrijedne objekte i spomenike kulture u gradu Rovinju.

Treba biti izvedena od pleksiglasa na kojem će biti znak i ime Zavičajnog muzeja grada Rovinja, ime umjetnika (autor Boris Bućan) naslov slike i godina proglašavanja slike. Uz to također i fotografija fasade, diskretnih mjera, prilagođeno dimenziji pločice od pleksiglasa. Oznaka (pločica) je pričvršćena na fasadu sukladno preporuci i dozvoli Konzervatorskog odjela u Puli. Dimenzija pločice je klasičnog A5 formata, visina 15 cm, širina 21 cm.


Takvom se 'Sitespecific' umjetničkom akcijom skreće pozornost na drugačiji pogled kuća i gradskih ulica, njihovu rustičnost i zanimljivost. Ulice i zgrade postaju na taj način dodatni punktovi i zanimljiva mjesta bilo domačim stanovnicima ili turistima.

Umjetnička 'Sitespecific' akcija započela je u vrijeme tradicionalnog umjetničkog događaja na otvorenom u istoimenoj ulici 'Grisia'. Za vrijeme umjetničke manifestacije 'Grisia' umjetnici vješaju svoje slike na fasade zgrada u ulici Grisia. Ovom akcijom umjetnik ne vješa slike na fasadu već istu fasadu proglašava slikom.

Prepoznate slike na tri fasade zgrada u Rovinju:
1. Kuća u ulici Pietro Ive
2. Franjevački samostan
3. Osnovna škola 'Vladimir Nazor'

Boris Bućan (1947) od šezdesetih godina, kada započinje umjetničkim djelovanjem na javnim prostorima sa zagrebačkim intervencionistima, potom grafičkim oblikovanjem plakata, slikarstvom i crtežom u vrhu je hrvatske suvremene umjetnosti. Likovnu akademiju je započeo u Ljubljani a diplomirao je u Zagrebu 1972. kao dosljedni oponent metodama akademske pedagogije. Radeći najvećim djelom za kazališni i galerijski plakat izgradio je raspoznatljiv likovni znak i sustav u velikim razmjerima i izvan konvencija. Svojim ciklusima Bucan-art, Museum Palmolive, Povijest umjetnosti od Altamire do danas, Antiplakati propituje sve ikoničke paradigme uključujući i vlastitu. Osamdesetih godina vraća se intenzivno slikarstvu i crtežu čiji dometi obuhvaćaju povijesno metjersko iskustvo i postmodernu intuiciju potvrđujući treću paradigmu suvremenosti - povratak poetskoj vizualnoj ikonici sa vlatima trave kao generičkom motivu linije, geste i figuracije. Uz brojne samostalne izložbe u nas i inozemstvu te važne međunarodne smotre izlagao je na venecijanskom bijenalu u više navrata a 1984. samostalno te na bijenalu u São Paulu 1979. i 1989. kada dobiva posebno priznanje. Dobitnik je brojnih domaćih i međunarodnih nagrada te nagrade za životno djelo. Od 2006. redovni je član Hrvatske akademije znanosti umjetnosti. Djela mu se nalaze u najistaknutijim svjetskim muzejima i galerijama a njegov plakat Žar Ptica (za balet Igora Stravinskog, 1983) bio je na naslovnici kataloga izložbe The Power of the Posters u V&A Museum u Londonu.