Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Mladena Stilinovića u Poreču

Danas, 27. lipnja, s početkom u 21 sat, u porečkoj Galeriji Zuccato, otvara se izložba Mladena Stilinovića. Izložbu će otvoriti povjesničarka umjetnosti Branka Stipančić, a radovi se mogu razgledati do 22. srpnja.
vrijeme: 27.06.2012.
mjesto: Poreč; Galerija Zuccato
url: http://www.poup.hr
Mladen Stilinović rođen je 1947. godine u Zagrebu. Vodio je Galeriju proširenih medija od 1981. – 1991. godine, a bio je i jedan od suosnivača Galerije Podroom, koja je djelovala od1978. do 1980. godine. Izlagao je na brojnim samostalnim I svjetskim izložbama u zemlji i u svijetu. Njegovi radovi nalaze se u zbirkama najpoznatijih svjetskih muzeja.

Početak umjetničkog djelovanja Mladena Stilinovića obilježilo je bavljenje poezijom i eksperimentalnim filmom, no ubrzo u središte njegovog interesa dolazi odnos vizualnog simbola i riječi, te realizira niz kolaža, stotinjak knjiga kao umjetničkog djela, slika, instalacija, videoradova koje karakterizira uporaba svakodnevnih materijala, jednostavnost, društvena kritičnost i propitivanje uloge umjetnosti.

Od 1975. do 1981. godine bio je član Grupe šestorice autora, konceptualne grupe umjetnika koji su isticali ideju kao osnovu umjetničkog djela, a prvenstveno su izlagali u gradskim javnim prostorima, na 'izložbama-akcijama' , kako ih je nazvao Mladen Stilinović. Njegove radove uglavnom čine jednostavne, no provokativne parole ili tekstovi, a često se poigrava i s govornim klišejima, primjerice u radu Čuo sam da je umjetnost….

Od sedamdesetih godina često koristi crvenu boju, propitujući, a često i ironizirajući, dominantnu društvenu ideologiju. Godine 1976. nastaje rad Pisano krvlju, gdje Stilinović krvlju ispisuje parole poput Nema umjetnosti bez krvi, Svaki posao je krvav… itd. Iste godine nastaje i rad Izvađen iz gomile, gdje umjetnik iz fotografije današnjega Trga bana Jelačića, snimljene iz zraka, izrezuje figure ljudi. Od 1984. do 1990. nastaje poznati ciklus Eksploatacija mrtvih, koji je izlagan na važnim međunarodnim izložbama poput Documente u Kasselu 2007. godine. Jedna od tema koja je zaokupljala Stilinovića od početaka bavljenja umjetnošću, tema boli, kulminirala je radom Rječnik bol, izloženim na 50. venecijanskom biennalu 2003. godine.