Preskočite na glavni sadržaj

Rovinj – instalacije Davida Skerlja

U Galeriji sv. Toma Zavičajnog muzeja grada Rovinja, u ponedjeljak, 18. lipnja, u 21 sat, samostalnom izložbom instalacija predstavlja se tršćanski umjetnik Davide Skerlj. Talijanski likovni umjetnik svoj je rad usmjerio prema istraživanjima u video-umjetnosti, skulpturi, konceptualnoj i site specific instalacijama.
vrijeme: 18.06.2012. 21,00
mjesto: USA
url: http://www.albanyrecords.com/
Rovinjska izložba sastoji se od kombinacije skulptorskog rada, ready made predmeta kao i biološkog materijala iz prirode. Umjetnik je instalaciju u potpunosti podredio prostoru u kojem izlaže. Program Galerije sv. Toma neprekidno se održava od 1994. godine. Kroz to devetnaestogodišnje razdoblje program je po svojoj specifičnosti priznat i prepoznat u zemlji ali i u inozemstvu, što je i potaknulo Davida Skerlja da se predstavi baš u tom prostoru.

Njegova je želja ipak, možda više motivirana ezoteričnošću sâmog izložbenog prostora. Prostor Galerije ima izazovnu privlačnost i pobuđuje neodoljivu želju, svakog umjetnika da svoja umjetnička promišljanja i eksperimente predstavi u njemu. Upravo je prošlost, povijest ali i sadašnjost prostora odredila i usmjerila, u ovom slučaju, umjetnikov rad. Tajanstvena jednostavnost i rustika Galerije nameće se u tolikoj mjeri te je umjetnik reducirao svoju instalaciju na najmanju moguću mjeru. Umjetnik radom poručuje kako je njegova namjera: ući u prostor, ostaviti svoj trag i nakon toga nestati. Obilježiti tek jedan trenutak svog bivstva, postojanja, koje u svemirskim razmjerima ima jedva primjetnu veličinu - znak!


Galerijski prostor koji je u prošlosti vjerojatno bila stambena kuća a naknadno je prilagođena za sakralne potrebe, nalazi se unutar starogradske jezgre Rovinja. Unutar nevidljivih ali još uvijek postojećih zidina grada. Takav galerijski prostor, koji imenom i skromnim inventarom, predstavlja nekadašnju crkvu, pobuđuje u umjetnika strahopoštovanje. Umjetnik je svoju instalaciju stoga, usmjerio prema promišljanjima o postojanju, životu i smrti, prostoru i vremenu koje predstavlja skriveni, neprimjetni trenutak. Predstavlja se diskretno, gotovo nevidljivo. Skriveni elementi u prostoru tek upućuju na njegov rad, na nekoga tko je ostavio svoje tragove i znakove. Tako nam plastična boca ukazuje mjesto gdje je umjetnik diskretno smjestio organski materijal, ljuske jajeta. Sitne plastične kuglice, skrivene u prostoru, onome tko ih u toj igri skrivača uspije primijetiti, govore o prisutnosti umjetnikovog djelovanja. Na kamenom podu galerije posloženi su bijeli četvrtasti listovi tkanine, preklapaju se jedni preko drugih poput pahuljica što padaju s neba i slažu se u slojevima. Simboliziraju vrijeme koje neminovno protječe, istovremeno stvarajući novi sloj prostora, koji se s vremenom taloži.

Umjetnikova maska, otisak anatomskog dijela tijela, koji visi u prostoru na tankoj žici, jedini je artefakt umjetnika. Predstavlja njega samoga, odnosno njegov trag u otisnutoj maski, sjećanje o tijelu. Dio njega samoga ali bez njega, samo ovojnica jednog dijela njegova tijela, ljuštura lica. Ono što ostaje nakon što tijelo nestane, poput okamine nekog davno izumrlog bića. Obješena maska visi iznad ljuski jaja i izražava umjetnikovo promišljanje o kozmogonijskim pričama nastanka svijeta - prvobitno jaje. Prikazivanje tijela i svemira u vremenu i prostoru kroz prožimanje dualizma duše i tijela s jedne strane i čovjeka kao mikrokozmos, istovrsnog makrokozmosu.' Dario Sošić, viši kustos

Izložba je postavljena u Galeriji sv. Toma u sklopu tradicionalnog Rovinj Art Programa Zavičajnog muzeja Grada Rovinja.