Preskočite na glavni sadržaj

Petar Barišić izlaže u Osijeku

Nakon što je bila postavljena u Vukovaru i Slavonskom Brodu, izložba objekata iz ciklusa 'Prostorne skladbe / Gluho zvono' Petra Barišića, otvara se u Galeriji likovnih umjetnosti u Osijeku, u četvrtak, 10. svibnja, u 19 sati. Izložba je dobitnik Likovne nagrade HDLU-a za najbolju izložbu u 2011. godini, nakon prvog postava u Crkvi Sv. Donata u Zadru i Galeriji Bačva u Zagrebu.
vrijeme: 10.05.2012. 19,00
mjesto: Osijek; Galerija likovnih umjetnosti Osijek, Europska avenija 9
url: http://www.gluo.hr
Jedanaest do visokog sjaja poliranih alumunijskih dis¬kova postavljeno je na zidnu plohu izložbenog prostora gdje se okreću oko svoje osi u skladnom nizu određe¬nom (ne uvijek i jednakim!) širinama i visinama, jer mjere, naime, precizira prostor u kojemu se kontekstualiziraju u instalaciju 'Prostorne skladbe'.

Međutim, ovih jedanaest aluminijskih diskova bili su i elementi intrigantnog djela 'Gluho zvono' kojega je Petar Barišić koncipirao za prostor Galerije Božidar Jakac u Kostanjevici na Krki (Slovenija), gdje je bilo postavljeno 2009. godine. Stoga nam i valja podsjetiti (jer instalaciju ne predstavljamo na ovim izložbama u integralnoj cjelini!) na činjenicu da je riječ o specifičnom djelu stvaranom po mjerama prostora nekadašnje samostanske crkve Studenac Sv. Marije iz 13. stoljeća, koja više nije u funkciji. Tu se, naime, više ne služi Riječ Božja, no, unatoč tome šio je to danas izložbeni prostor, ponovno je prožet sakralnim ozračjem upravo s ovom Barišićevom produhovljenom instalacijom.


Ipak, pokazalo se da kiparevo djelo funkcionira i u drugim i drugačijim prostorima u kojima je bilo izloženo i poslije, 2011. godine, u crkvi Sv. Donata u Zadru, a potom u Galeriji Bačva HDLU-a u Zagrebu. U svakom od ova tri prostora instalacija 'Gluho zvono' bila je postavljena drugačije jer su prostori različiti, pa s time i njezina kontekstualizacija u njima. Autor je akceptirao te činjenice i u svakom je prostoru nanovo koncipirao djelo u preglednom čitanju svakog njegovog elementa. Instalacija je sastavljena od jedanaest kružnih reljefa-objekata smještenih na zidove crkve ili galerijskog prostora koji vrt-njom oko svoje osi proizvode različite zvukove, a oni još dopiru i od golemog njihala dugog trinaest metara, čija rešetkasta konstrukcija u obliku klatna, pričvršćena na crkveni svod (Ili strop izložbenog prostora!), u silnim zamasima sječe središnji prostor crkve ili galerije mističnim šumom 'gluhe zvonjave'. Instalaciju u svakom elementu određuje kretanje, oblikujući njezinu esencijalnost tom pokretačkom energijom, pokrivši cjelovitost djela pojmom pokret. Milan Bešlić, Prostorne skladbe

Kustos izložbe je Vlastimir Kusik

Petar Barišić rođen je 1954. u Vrlici. Diplomirao je kiparstvo 1978. na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu. Od 1978. do 1981. pohađa majstorsku radionicu Frane Kršinića. Od 2002. predaje na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu, trenutno u zvanju izvanrednog profesora.