Preskočite na glavni sadržaj

Hassan Abdelghani u Galeriji Anex

U Galeriji Anex u Puli, u petak, 2. prosinca s početkom u 19 sati, otvara se izložba Hassana Abdelghanija pod nazivom 'From a distance'. Izložba ostaje otvorena do 14. prosinca.
vrijeme: 02.12.2011. 19,00
mjesto: Zagreb, Croatia
url: http://master.mixer.hr/
'U Laodamiji, za lijepih poslijepodneva živi stanovnici posjećuju mrtve i otkrivaju vlastita imena na njihovim kamenim pločama: slično gradu živih i ovaj grad priopćuje svoju priču o naporima, bjesovima, iluzijama, osjećajima; samo što je ovdje sve nužno, oslobođeno slučajnosti, uladičeno, dovedeno u red. Da bi se osjetila sigurnom, Laodamija živih osjeća potrebu da u Laodamiji mrtvih potraži objašnjenje o samome sebi, čak i uz opasnost da pronađe više ili manje od traženog: objašnjenje o više no jednoj Laodamiji, o različitim gradovima koji su mogli postojati ali nisu, ili pak djelomična, proturječna i nedostatna tumačenja.' Italo Calvino, Nevidljivi gradovi
 
'Sa distance' fotografovo oko žudjelo je približiti se gradovima i upoznati njegove ljude. Gradu živih približio se međutim, posjećujući njegov grad mrtvih.

Davno pokojna lica Pule i Judenburga izmiješana u svojim  podudarnim sudbinama i smrtima oživjela su u univerzalnom životu poslije života po palimpsestima i keramičkim portretnim ovalima koje je odlučio fotografirati posvećeno kao da ih nanovo portretira.

Što je fotograf prepoznao u tim portretima portreta sa fotografske distance? Prepoznao je kategoriju dvostrukosti, prispodobivost života kroz smrt.  Prepoznao je grad živih koji diše u gradu mrtvih i obrnuto grad mrtvih koji pulsira u gradu živih.

Spoznao je Calvinovu i svoju Laodamiju živih koja u Laodamiji mrtvih traži objašnjenje o samoj sebi, čak i uz opasnost da pronađe manje ili više od traženog: objašnjenje o više no jednoj Laodamiji.
Fotografirane fotografije, portreti portreta učinili su ga odlučnim u nakani da još jednom zaustavi trenutak nakon trenutka.  Život nakon života. Da ovjekovječi smrt koja živi. Oksimoron: živu smrt. (...)
Paola Orlić/iz teksta predgovora

Hassan Abdelghani, osnivač Umjetničke organizacije 'Film i Film' i voditelj Galerije 'Makina', dosad je realizirao i organizirao brojne fotografske izložbe u Hrvatskoj i inozemstvu. Rođen je u Osijeku 1965. godine, odrastao u Kairu (Egipat). U Kopenhagenu 1991. završava školu fotografije, a 1998. osniva privatnu fotoškolu Global Fotoskole. Član je Udruženja danskih filmskih i fotografskih radnika (FAF), Hrvatskoga društva filmskih djelatnika (HDFD), HDLU Istre i Osijeka. U Danskoj je radio i kao glumac u raznim filmovima, TV serijama i reklamama. Potpisuje niz umjetničkih projekata: bio je kustos na više od 30 izložbi, umjetnički direktor fotogalerije 'Vrata starog grada' u Osijeku, imao samostalne i skupne fotografske izložbe u Danskoj, Italiji, Hrvatskoj i BiH.

Radio je i kao production i location manager na filmovima 'Un Autre Souce Jour', umjetnički fotograf na filmu 'Sve džaba', pobjedniku Pula Film Festivala 2008., filmu 'Kenjac' te 'Buick riviera' i 'White lightning'. Po povratku u Hrvatsku radi kao dugogodišnji voditelj fotografskog odjela na Zagreb Film Festivalu, Pula Film Festivalu, Motovun Film Festivalu, Animafestu i Human Rights Film Festivalu. Profesor je na Osiječkoj likovnoj akademiji. Živi i stvara u Puli.