Preskočite na glavni sadržaj

Uručene nagrade Udruge Pasionska baština i DHK

U Društvu hrvatskih književnika (DHK) upriličena je jučer svečana dodjela triju nagrada V. trienalnog natječaja Pasionske baštine za književnost - i to Dragi Čondriću iz Splita, Romanu Karloviću iz Rijeke te Tomislavu Marijanu Bilosniću iz Zadra.
mjesto: Austria
url: http://www.iugte.com/
Prema izvješću Prosudbenog povjerenstva za dodjelu nagrade trienalnog natječaja Udruge Pasionska baština i DHK-a - u sastavu Jozo Čikeš, Božidar Petrač i Ante Stamać, na natječaj je u propisanom roku pristiglo 57 književnih djela svih rodovskih postava.

Temeljni kriterij Povjerenstva bio je pridržavanje osnovne teme tj. Muke Kristove, vrhunski književni rad u toj vrsti i osječaj kozmičke i ljudske sudbine oko osnovne teme.

Prvu nagradu je dobio Drago Čondrić za djelo "Gologota, Golgota". Riječ je o "opsežnoj poemi od oko 1500 stihova u 10 zasebnih pjevanja, koja u strofnom rasporedu izlaže povijest Kristove Muke. Pisana je u najboljoj tradiciji suvremenoga intelektualnog sloga, koji se uvelike približuje i prozi, ali uvijek s doličnim ritmičkim impulsima koji Čondrićeve rečenice kvalificiraju kao stihove. Isprepleteni su citatima iz mnogih starovjekovnih i dvadesetostoljetnih pjesnika, pa svojim intertekstom uvelike podsjećaju na stihove Thomasa Steansa Eliota", ističe se u obrazloženju.

Drugu nagradu dobio je Roman Karlović za djelo "Razgovori u Jeruzalemu", koji "u općem kontekstu Kristove Muke prate osobito sudbinu starozavjetnih likova te, posebno ističući sudbinu Johanaana, Ivan Krstitelj, kao posrednika između 'starog zakona' i 'žrtve nove', te prvog sumnjičavca, Tome, kao prototipa moderna 'liberalnog' intelektualca. Karlovićeva poema na suvremen način komentira mnoge poznate topose Staroga zavjeta, nastojeći u njima prepoznati presudna zbivanja kasnijeg čovječanstva".

Treću nagradu dobio je Tomislav Marijan Bilosnić za djelo "Križni put", koji "slijedi Muku Kristovu kako je prikazuje franjevačka kristologija, opjevavši svih 14 postaja. No, držeći se strogog rasporeda 'priče' o Muci, Bilosnić vlastitim stihovima pjeva sukus svake dotične postaje, nerijetko izražavajući vlastite subjektivne osjećaje, kakvi su se mogli odčitati i u njegovu najnovijem opusu. Bilosnićev tekst Križnoga puta nudi izvrsnu mogućnost suvremenoga kazališnog uprizorenja u kakvu misteriju i martiriju", stoji u obrazloženju.

(Hina)